Auteur Topic: Edelstenen  (gelezen 491 keer)

Offline Peter

• Administrator
  • Sr. Member
  • Geslacht: Man
  • Referrals: 1
Edelstenen
« Gepost op: september 02, 2010, 10:04:46 pm »
Amethist:

Hoofdpijn en migraine, kalmeert, geeft innerlijke rust en evenwichtigheid. Goed voor maag, lever, ogen (gezichtsvermogen) en meditatie. Helpt bij brandwonden, hersenschudding, staar en zwellingen in pols en knie. Tegen bloedziekten, huid-onreinheden, kleurenblindheid, kraamvrouwenkoorts, neuralgie, slapeloosheid, venerische ziekten en waterzucht. Bij drankzucht. Absorbeert negativiteit en gaat vervuiling van sfeer tegen.

Aquamarijn:

Steen van zieners en mystici. Geeft levensvreugde en maakt opgewekt. Is een vriendschap-steen. De blauwgroene is voor het gezichtsvermogen. Is een goede steen voor de slijmvliezen en het gebit. Tegen allergieën, hooikoorts, astma, eczeem, hals-, keel-, kaak- en mond aandoeningen, opgezette klieren, tranende ogen, lever- en maagkwalen en zenuwpijn. Geeft inspiratie.

Aventurijn:

Allround heling steen. Bevordert lichamelijk, mentaal en emotioneel welzijn. Versterkt creativiteit en originaliteit. Verlicht stress. Verzachtend. Tegen acne en huidaandoeningen. De bruinrode geeft vitaliteit.

Bergkristal:

Meest veelzijdige van alle kristallen. Symbool van evenwicht en puurheid. Helpt bij meditatie. Versterkt het effect van andere kristallen. Goed voor de rug (tussenwervelschijven), ogen (lens), zonnevlechten, concentratie, zorgvorming en hart. Tegen angst, slapeloosheid, diarree, darmkramp, eczeem, niet- en galsteen, duizeligheid, onpasselijkheid, wagen- en zeeziekte, bloeding, pijnen en aardstralen.

Beryl:

Goed voor mond, kaak, keel, hart, maag en lever. Sterkt het gezichtsvermogen. Beschermt zeelui en avonturiers.

Bloedkoraal:

Tegen bloedziekte en kinkhoest. Beschermt tegen kwaad en onvruchtbaarheid.

Carneool: (kornalijn)

Helpt concentreren, motiveert, stimuleert. Verdrijft lusteloosheid, vergroot lichamelijke energie en persoonlijke kracht. Wekt mededogen op. Stimuleert bewustzijn van het hier-en-nu. Schenkt levensmoed en is goed voor de spijsvertering. Tegen: suikerziekte (gele carneool), infectie, bloeding, bloedvergiftiging, koorts, krampen, reuma, zweren en zenuwpijn. Kalmeert bij nachtmerries, koorts en storm.

Chalcedoon:

Stelpt bloedingen, bevordert zorgvorming, zenuw versterkend. Maakt blijmoedig, werkt verbindend en genezend en bloedstollend. Tegen depressies, bloeding, traumata en vergif, hypnose.

Chrysopaas:

Tegen keelpijn en bevordert bevalling. Maakt praktisch en evenwichtig en normaliseert de bloeddruk. Tegen bloedingen.

Citrien:

Sterkt het zenuwgestel, het denken en spreken en de bloed circulatie. Stemt neutraal, maakt opgewekt, en gedachten helder. Goed voor examens.

Diamant:

Geeft zelfbewustzijn, trots en koelheid.

Granaat:

Schenkt wilsvastheid en succes, diepreikende intuïtie en het vermogen schatten te ontdekken. Sterkt het hart. N.B. werkt ook verbrekend.

Heliodor:

Sterkt hart, rug, ogen, nieren en zonnevlechten.

Heliotroop:

Schenkt troost en moed bij tegenslag. Maakt onzelfzuchtig. Versterkt de opmerkingsgave. Tegen aambeien, blaasstenen en neusbloedingen. Heelt wonden en schenkt hulp van een overleden gever. Goed tegen vergif.

Hematiet:

Bloedstelpend, versterkt het hart, geeft moed en een rustige slaap. Tegen bloeddoorlopen ogen, kuitkramp, te snelle pols, nier- en blaasziekte en zweren.

Hyacinth: (zirkoon)

Sterkt lever, pancreas, milt en nieren. Tegen allergie. Bevordert dromen en beeld-denken.

Jade:

Bevordert de bevalling, sterkt de nieren, ogen, maag en blaas. Steen der 5 hoofddeugden: bevordert rechtvaardigheid, wijsheid, moed, liefdadigheid en bescheidenheid. Geeft kinderzegen.

Jaspis:

Sterkt maag, lever, gal, nieren, blaas. Tegen zwangerschapsbraken en epilepsie. Maakt onbaatzuchtig. De roodbruine versterkt bloed en wil.  Ontwikkelt en herstelt de reukzin.

Katoog:

Goed voor luchtwegen en verwarmt. Doet eigen fouten inzien.

Koraal:

Goed tegen bloedarmoede en koliek. Versterkt de blaas.

Lapis Lazuli: (lazuursteen)

Een vriendschap-steen. Geeft zelfvertrouwen en gezonde slaap, stilt pijn. Tegen beroerte en waterzucht. Goed voor de ogen. Tegen te hoge bloeddruk.

Maansteen: (seleniet)

Maakt vruchtbaar en bevordert zorgvorming. Geeft een helder leerhoofd, geeft inspiratie in de liefde en beschermt op reis.

Magnesiet:

Helpt bij vermageren.

Magnetiet:

Tegen alle pijnen. Tegen zenuwpijn en ontstekingen, spierpijn, traumata, reuma, ischias, breuken en kuitkramp, leverkwalen, rugpijn en hoofdpijn (slapen ermee bestrijken). Geneest breuk en sterkt de ogen.

Malachiet:

Sterkt het hart, ogen en zenuwen. Tegen reuma, astma, cholera, wonden, kiespijn, vergif en menstruatiestoornissen, werkt zorg vormend, genas de Egyptische oogziekte, helpt bij de ziekte van Parkinson en multiple sclerose, geeft troost en hoop bij een ongelukkige liefde. Helpt de taal der dieren verstaan.

Nefriet:

Kan helpen bij alle ziekten van nieren en lendenen.

Obsidiaan:

Geeft reinheid. De doorzichtige blauwe is goed voor de ogen.

Olivijn: (Peridoot)

Versterkt de ogen, hart en beenderen (kalk). Maakt welsprekend, voor innerlijk gezicht en inspiratie. Tegen melancholie, menstruatiestoornissen en zwarte magie. Kaatst kwade invloeden terug.

Onyx:

Bevordert het gehoor en het vermogen tot luisteren, geeft concentratie, weert invloeden af, geeft afwerking van karma.

Opaal:

Goed voor longen. Versterkt hoop en vertrouwen. Opgelet: kan lichtzinnig maken. Een ongelukssteen, maakt onstandvastig en trekt begoocheling aan, tenzij de drager een zeer hoog plan van zielsontwikkeling heeft bereikt.

Padparadscha:

Een kostbare steen met een prachtige gloed die valse vrienden laat doorzien. Beschermt op reis. Tegen vermoeid hoofd, darmprobleem, slapeloosheid, rusteloosheid en waanzin.

Peridoot:

Zie Olivijn.

Pyriet:

Zeer sterke en goede steen tegen ontstekingen der luchtwegen. Komt ook voor in rhodoniet.

Rhodoniet en rhodochrosiet:

Kalmeert onrust en verwarring. Tegen overgevoeligheid, angstige voorgevoelens, onsamenhangend spreken. Ziekte van Parkinson en M.S.

Robijn:

Weert bederf en koorts, verhoedt miskraam, sterkt het hart, verdrijft melancholie. De koning der stenen.

Rozenkwarts:

Goed voor kunstenaars: bevordert inspiratie en fantasie, liefde en kunst. Kan de maag versterken.

Rutielkwarts:

Helpt, op de luchtpijp gedragen, bij bronchitis en astma.

Saffier:

Bevordert welsprekendheid, oprechtheid en trouw. Een bindende steen, geeft reinheid, gemoedsrust en trouwe liefde. Sterkt oog en hart. Tegen infectie, zenuwstoornis, slapeloosheid, bloedvloeiing, neusbloeding, koorts en nachtmerrie. Geeft hulp als men verdwaald is.

Smaragd:

Een der beste stenen voor het gezichtsvermogen, sterkt verstand en geheugen. Tegen epilepsie. Beschermt tegen verleiding, helpt tegen slapeloosheid en nare dromen. Tegen zwakte en bloedvloeiing, malaria, en tranende ogen. Beschermt op reis en maakt welsprekend. Bevordert de bevalling.

Sodaliet:

Kalmeert, en helpt bij te hoge bloeddruk en slapeloosheid.

Tijgeroog:

Schenkt zelfvertrouwen. Goed voor het denken en gezichtsvermogen. Geeft overzicht en relativeert. Tegen: astma en verkoudheid, ademnood en oogziekten. Verwarmt.

Toermalijn:

Werkt opwaarts strevend, kalmeert, concentreert, weert en verzoent vijanden. Tegen infectie, sensualiteit en verdriet. Tegen de ziekte van Ménière, duizeligheid, vallen en struikelen en evenwichtsstoornissen. Tegen depressies en nerveuze spanningen.

Topaas:

Weert valse vrienden en de boze blik. Voor groei, vruchtbaarheid en vrienden loyaliteit. Sterkt de lever. Goed voor het hart.

Turkoois:

Verkleurt bij ziekte en gevaar. Weert boze blik en ongeluk af of neemt het noodlot over. Bevordert meditatie. Vervult wensen.

Valkoog:

Verstevigt. Wekt het geweten.

Zirkoon:

Zie hyacinth.

Zonnesteen:

Zeer sterke steen. Schenkt levenskracht aan hart, rug, ogen en nieren.

Offline Justme

• Full Member
  • Geslacht: Vrouw
  • ♥ Amore, ik heb mijn hart aan jou verloren ♥
  • Referrals: 0
    • Mijn Disney Collectie
Re: Edelstenen
« Reactie #1 Gepost op: oktober 16, 2010, 06:46:48 pm »
Ik vind het persoonlijk heel interessant nu is enkel de vraag zo'n stenen waar kan je die halen eigenlijk?

Offline child of light

• Jr. Member
  • **
  • amo ergo sum
« Reactie #2 Gepost op: oktober 16, 2010, 10:50:41 pm »
Bvb. bij Essenza, maar hier hebben ze ze ook bij de plaatselijke natuurwinkel.
Namaste.

Offline Peter

• Administrator
  • Sr. Member
  • Geslacht: Man
  • Referrals: 1
« Reactie #3 Gepost op: oktober 17, 2010, 05:28:48 pm »
Justme,

Hier bij ons ken ik wel verschillende winkeltjes, maar jij nog steeds in Frankrijk zeker? Daar weet ik het zo niet eigenlijk.
Kijk anders eens op google hiervoor. Esoterische winkels hebben het zoiezo, moest je niet weten hoe dit soort winkels heet :)
Of natuurlijk gewoon natuurwinkels en dergelijke :)

Offline Justme

• Full Member
    • Mijn Disney Collectie
« Reactie #4 Gepost op: oktober 17, 2010, 05:49:23 pm »
Nee nee ben terug in Belgie hoor :-D :D
En heb eens gegoogled en precies zijn hier in de buurt wel zo'n paar winkeltjes als k nog eens uit de voeten kan dan ga k zeker zien
Want het fascineerd me enorm

Offline ann

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: november 03, 2010, 07:24:56 pm »
ik heb een maansteen,
omdat ik moeilijk kan zwanger worden hadden ze tegen mij
gezegt da ik die edelstenen moet gaan halen zo gezegt zo gedaan
awel na 4 maand was ons meisje daar!

Offline Trijs

• Newbie
  • *
« Reactie #6 Gepost op: mei 19, 2011, 04:14:53 pm »
Hallo , hoe kies je nu eigenlijk de meest geschikte edelsteen ?
Ik heb niet echt 'kwaaltjes'.
Ik ben al eens in de winkel geweest en heb zo op het gevoel af een steen 'gekozen' (maar niet gekocht) en het bleek Turkoois ...
Maar er zijn er zoveel ... en bijna elke steen heeft iets aanlokkelijk.
Iemand tips ?

Offline de witte duif

• Jr. Member
  • **
  • hij die opgeeft zal nooit weten hoever hij komt
« Reactie #7 Gepost op: mei 19, 2011, 04:33:09 pm »
Trijs

Je moet de steen nemen die je het eerst in je handen hebt.
Ook al zie je daarna dat hij beschadigd is en je ziet misschien nog een mooiere.

Dus kijk eerst in alle bakjes en dan neem je er eentje op je gevoel.

Die heb je dan op dat moment nodig.

veel liefs de witte duif
« Laatst bewerkt op: mei 19, 2011, 08:40:08 pm door de witte duif »

Offline Trijs

• Newbie
  • *
« Reactie #8 Gepost op: mei 19, 2011, 07:07:10 pm »
Totaal onverwacht en zonder de tip van witte duif te lezen heb ik daarnet een steentje gekocht. Was niet mijn bedoeling maar ik kwam er voorbij en zag een mooie rozenkwarts. Ik las dat deze edelsteen ook gekoppeld wordt aan sterrenbeeld stier en mijn jongste dochter is dit. Ik nam de steen vast en ik dacht echt dat ik die lichtjes voelde gloeien. Mijn oog viel ook op een mooie blauwe lazuursteen. Maar toch trok de rozenkwarts meer mijn aandacht.
Heb die dus gekocht en heb die eerst onder stromend water gehouden en dan een mooie ketting genomen en aan mijn hals gehangen. Of het nu inbeelding is of niet maar af en toe geeft het een brandend gevoel (misschien ben ik gewoon allergisch ??? ???)en de steen voelt ook heel zacht en warm aan. Ben daarnet (met steentje rond mijn hals) nog even naar de winkel geweest en ... 4 mensen zijn me komen zeggen dat het een mooie steen is. Ik ben apetrots en heel blij met deze aankoop !
Zal ze ook eens in het maanlicht laten opladen.

Offline Justme

• Full Member
    • Mijn Disney Collectie
« Reactie #9 Gepost op: mei 19, 2011, 07:12:11 pm »
Oh tof seg dat je een steen gekocht hebt.

Ben t ook van plan maar moet er nog eens geraken naar zo'n winkeltje..

Offline de witte duif

• Jr. Member
  • **
« Reactie #10 Gepost op: mei 19, 2011, 08:39:17 pm »
Trijs

Laad je steentje pas bij maan licht op nadat jij hem zelf wel al 7 dagen of langer hebt gedragen.
Zodat het echt jouw steen geworden is.
Dan zal het altijd jouw steen blijven en zal het opladen van de steen jouw ten goed komen.

veel liefs de witte duif
« Laatst bewerkt op: mei 19, 2011, 10:02:02 pm door de witte duif »

Offline Trijs

• Newbie
  • *
« Reactie #11 Gepost op: mei 26, 2011, 02:47:44 pm »
Vandaag voor de 7e dag met mijn steentje rond de hals ... Of het door het steentje komt of niet maar het gaat de laatste tijd goed met me. Negatieve gedachten dwalen steeds minder door mijn hoofd ... Zelfs een paar 'slechte' ervaringen konden me niet uit mijn lood slaan.
Ik weet niet echt waar Rozenkwarts allemaal goed voor is maar het heeft alvast geen slechte werking op mijn gevoel.
Zou ook graag nog een steentje kopen maar dan voor mijn kinderen ... maar hoe kun je nu een steentje kiezen voor iemand anders ? Ofwel moet ik de keuze aan hen overlaten maar ik 'vrees' dat ze ze allemaal mooi zullen vinden ...

Offline de witte duif

• Jr. Member
  • **
« Reactie #12 Gepost op: mei 26, 2011, 06:22:10 pm »
Trijs

Hoe oud zijn je kinderen?

Kijk als ze te jong zijn om zelf te kiezen zou ik als ik jou was een steen kopen die op hun sterrenbeeld afgestemd is.

Dan zit je in grote lijnen wel goed.
Er is voor elk sterrenbeeld een andere steen.

succes.

de witte duif
« Laatst bewerkt op: mei 26, 2011, 06:23:45 pm door de witte duif »